Radiogudstjänst - Psalmer i 2000-talet

Melodifestivalvinnaren 1988 ”Stad i ljus”, skriven av Py Bäckman, är numera också en psalm (ps 830). Den och ett antal andra nya psalmer finns i ”Psalmer i 2000-talet”, psalmboken som kom för ett par år sen.

I söndagsgudstjänsten, som kommer från Västerstrandskyrkan i Karlstad, blir det enbart nya psalmer som presenteras på ett pampigt sätt.

Py Bäckman själv medverkar, liksom Gunnel Mauritzson, Tomas Boström, Christer Nerfont och Tobias Östlund.

Arrangören Leif Nahnfeldt har samlat en stor specialkör och orkester för att ge alltsammans en tilltalande utformning.

Biskop Esbjörn Hagberg är liturg.

Läs mer på Sveriges Radios webbplats http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/index.asp?programID=945