Robert Tjernberg blir ny chefredaktör på Sändaren

– Det känns väldigt roligt att Robert ska börja hos oss. Han har en bred, journalistisk och digital erfarenhet och är samtidigt väl förankrad i Equmeniakyrkans värld, där Sändarens läsare befinner sig, säger Fredrik Lanerfeldt, VD på Verbum AB, som ger ut Sändaren.

Robert Tjernberg blir ny chefredaktör på Sändaren. Han efterträder Annika Ahlefeldt, som går i pension. Robert har en journalistisk bakgrund och kommer senast från Alingsås kommun, där han arbetat som kommunikatör och pressansvarig.

– För mig känns det här steget både roligt och spännande. Sändaren är en stark produkt som håller hög kvalitet idag. Det gör att det finns goda förutsättningar när vi fortsätter resan med att etablera oss som ett digitalt alternativ, parallelt med den tryckta tidningen, säger Robert Tjernberg.

Sändaren är en kristen, allmän nyhetstidning som bevakar, granskar och debatterar vad som sker i samhälle, kyrkor och samfund. Tidningen har sina rötter i svenska folkrörelsetradition och ser sig som Equmeniakyrkans organ.

– Jag har varit medlem i Missionskyrkan/Equmeniakyrkan sedan tonåren och är just nu med i församlingen i Alingsås tillsammans med min familj. För mig känns det naturligt att Sändaren har en stark relation till Equmeniakyrkan samtidigt som vi också kan vara ett alternativ för den som är intresserad av kristenhet och tro även i en vidare mening,

Robert Tjernberg tillträder tjänsten som chefredaktör i september.

– Med Robert Tjernberg som chefredaktör stärker vi tidningens digitala utveckling och vi behåller de starka banden till Equmeniakyrkans medlemmar, säger Fredrik Lanerfeldt.

Sändaren är en kristen, allmän nyhetstidning som bevakar, granskar och debatterar vad som sker i samhälle, kyrkor och samfund. Sändaren har sina rötter i svenska folkrörelsetradition och ser sig som Equmeniakyrkans tidning.

Med Robert Tjernberg som chefredaktör stärker vi tidningens digitala utveckling och vi behåller de starka banden till Equmeniakyrkans medlemmar.
Fredrik anerfeldt
För mig känns det här steget både roligt och spännande. Sändaren är en stark produkt som håller hög kvalitet idag. Det gör att det finns goda förutsättningar när vi fortsätter resan med att etablera oss som ett digitalt alternativ, parallelt med den tryckta tidningen.
Robert Tjernberg
Jag har varit medlem i Missionskyrkan/Equmeniakyrkan sedan tonåren och är just nu med i församlingen i Alingsås tillsammans med min familj. För mig känns det naturligt att Sändaren har en stark relation till Equmeniakyrkan samtidigt som vi också kan vara ett alternativ för den som är intresserad av kristenhet och tro även i en vidare mening.
Robert Tjernberg
Det känns väldigt roligt att Robert ska börja hos oss. Han har en bred, journalistisk och digital erfarenhet och är samtidigt väl förankrad i Equmeniakyrkans värld, där Sändarens läsare befinner sig.
Fredrik Lanerfeldt