ps plugin vinnare av Logicas innovationstävling GIVPP 2011

Report this content

Vergic har med sin lösning ps plugin utsetts till den svenska vinnaren av Logicas Global Innovation Venture Partner Programme.

Enligt Logica valdes ps plugin ut ur en mycket stark grupp finalister i årets upplaga av GIVPP tävling. Tävlingen som anordnas för fjärde året i rad, syftar till att lyfta företag med innovativa lösningar och produkter med outnyttjad potential. Vinnande kandidater erbjuds möjligheten att nå ut brett både på den svenska och internationella marknaden via ett tätt samarbete med Logica.

Den 9:e juni  väntar den internationella finalen i Paris, där tio bidrag från olika länder konkurrerar om juryns gunst.

Så här lät den Svenska juryns motivering för ps plugin: ps plugin är ett starkt komplement till vår existerande portfölj av eHandelslösningar, Business Intelligence och webblösningar. Nyttan med denna produkt är direkt översättningsbar till ökad omsättning och ökat antal avslut i våra kunders webbförsäljning. Vi ser ett stort värde för våra kunder att med ett systemstöd kunna analysera sina kunders beteende och på ett snabbt och enkelt sätt, i en flerkanalsplattform, kunna initiera en kunddialog. Vi ser en innovationshöjd i denna produkt genom kombinationen av Business Intelligence, e- handel och kundsupport.