Utnyttjande av teckningsoptioner i Verisec AB (publ)

Personalen i Verisec har tecknat aktier inom ramen för det incitamentsprogram som
etablerades i maj 2015, och där perioden för teckning av aktier (1 juli 2018 – 31 december 2018) nu inletts.

I maj 2015 emitterade Verisec AB (publ) teckningsoptioner inom ramen för ett incitamentsprogram för bolagets anställda. Incitamentsprogrammet innebar att Verisecs medarbetare erbjöds möjligheten att köpa optioner som ger innehavaren rätt att teckna nya aktier i Verisec AB (publ) till teckningskursen 60 kronor per aktie under perioden 1 juli 2018 – 31 december 2018.

När teckningsperioden inleddes den 1 juli 2018 uppgick de anställdas innehav enligt incitamentsprogram 2015/2018 till 100 450 teckningsoptioner. Idag har anställda i Verisec totalt tecknat 12 975 nya aktier inom ramen för incitamentsprogrammet, vilket tillför Verisec AB (publ) 778 500 kronor och ökar antalet aktier med 0,3%.

Efter teckning av teckningsoptioner kvarstår totalt 87 475 teckningsoptioner i incitamentsprogram 2015/2018 som kan utnyttjas för teckning av nya aktier fram till 31 december 2018.

Johan Henrikson, VD Verisec
Mobil: +46 733-45 89 02