Veritas rekryterar nya konsulter inom Public Affairs och medierelationer

Veritas PR & Communications rekryterar Ulrika Borg och förstärker därmed byråns Public Affairs-kompetens ytterligare.

Ulrika har mångårig erfarenhet av arbete med politisk kommunikation. Hon har bland annat arbetat i riksdagen, som pressekreterare och politiskt sakkunnig hos olika ministrar på Finansdepartementet och Justitiedepartementet, och som pressekreterare hos Carin Jämtin under hennes tid i Stockholms stadshus.

- Rekryteringen av Ulrika Borg är en viktig strategisk rekrytering i vår ambition att stärka vårt Public Affairs-erbjudande ytterligare. Hennes erfarenheter av att ha arbetat både inom rikspolitiken och på den kommunala nivån bidrar naturligtvis till att hon kan gå in direkt i olika pågående projekt och vara med och rekrytera nya kunder. Hon har dessutom stor erfarenhet av att arbeta med medierelationer, säger Anja Alemdar, vice vd Veritas PR & Communications.

Ulrika har flera års erfarenhet från pr-branschen och har framförallt arbetat för kunder inom branschorganisationer samt energisektorn. Hon kommer närmast från Andréasson PR.

Veritas PR & Communications har även rekryterat Anna Herrman och förstärker därmed byråns kompetens inom medierelationer och sociala medier. Anna har erfarenhet från flera pr-byråer och har framförallt arbetat för kunder inom läkemedel och hälsa samt it, telekom och b2b.

Anna kommer närmast från Andréasson PR och har i grunden en examen inom Medie- och kommunikationsvetenskap, med inriktning digital mediedesign från Örebro universitet.

För ytterligare information:
Anja Alemdar, vice vd Veritas PR & Communications
Mob 070-460 82 32

Veritas PR & Communications är en fullservicebyrå som levererar tjänster inom Public Affairs, Corporate Communications och produktion. Byråns kunder finns framför allt inom samhällsbyggnadssektorn, arbetsmarknadens parter och offentlig sektor. Veritas grundades år 2000 som en byrå med kärnkompetens inom interkulturell kommunikation. Idag har Veritas 10 anställda konsulter med bakgrund inom politik, företagsledning och kommunikation. Dessa kompletteras av nära knutna seniora rådgivare och en inhouse-studio av kreatörer som ger Veritas resurser att möta kommunikationsutmaningar med kanaloberoende lösningar.

Om oss

Veritas PR & Communications är en fullservicebyrå med inriktning på Public Affairs, Corporate Communications och interkulturell kommunikation. Vi som arbetar på Veritas har en bred erfarenhet från bland annat politik, företagsledning, organisationsvärld och samhällsbyggnadssektorn. Tillsammans med en övergripande kommunikationskompetens gör det oss till en pålitlig samarbetspartner för era kommunikationsutmaningar.