Veteranpoolens incitamentsprogram med teckningsoptioner fulltecknat

Report this content

Extra bolagsstämma i Veteranpoolen AB den 11 april 2018 beslutade om ett incitamentsprogram i form av en riktad emission av högst 1 802 000 teckningsoptioner till anställda. 13 anställda i bolaget har tillsammans tecknat 1 802 000 teckningsoptioner till en sammanlagd teckningslikvid om 414 460. Varje teckningsoption ger rätt att teckna en aktie av serie B till en teckningskurs om 18 kronor under en period om 14 kalenderdagar från och med dagen efter att bolagets bokslutskommuniké för räkenskapsåret 2020 har offentliggjorts, och under en period om 14 kalenderdagar från och med dagen efter att bolagets rapport för det första kvartalet 2021 har offentliggjorts. Således kommer, vid fullt utnyttjande av teckningsoptionerna, 1 802 000 nya aktier ges ut och aktiekapitalet öka med 54 060 kronor.

För mer information om villkoren för incitamentsprogrammet se kallelse till den extra bolagsstämman på www.veteranpoolen.se.

Mats Claesson, VD Veteranpoolen AB
E-post: mats.claesson@veteranpoolen.se

Richard Lindström, Ekonomiansvarig Veteranpoolen AB
E-post: richard.lindstrom@veteranpoolen.se

Denna information är sådan information som Veteranpoolen AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 20 april 2018.