Viacom och Viasat lanserar kanalen Nicktoons i Norden

Report this content

Nicktoons är en del av Nickelodeons utbud och erbjuder tittarna världens bästa animerade serier. Från den 1 februari 2017 kommer kanalen att finnas tillgänglig för Viasats kunder i Sverige, Norge, Danmark och Finland.

Nicktoon visar många exklusiva serier såsom Jimmy Neutron, Bondgården och Sanjay & Craig. Kanalen finns i över 13 miljoner hem världen över och riktar sig till barn i åldern fyra till tio år som erbjuds en stor variation av action, komedi och fantasy i animerad film. Under 2017 har nya serier som Pig Goat Banana Cricket premiär.

- Vi är väldigt glada över att fördjupa vårt partnerskap med Viasat och stärka vårt underhållningserbjudande för barnfamiljer i norden. Nicktoons är det perfekta komplementet till våra befintliga kanaler Nickelodeon och Nick Jr och stärker vår nordiska portfölj. Vårt mål är att göra alla tre kanalerna tillgängliga för så många nordiska hushåll som möjligt och ha det bästa erbjudandet för barnfamiljer, säger Andrea Sahlgren, nordisk vd på Viacom i Norden.

Viasats kunder i Sverige, Norge och Danmark kommer att kunna titta på Nicktoons på sitt respektive språk.

- Det känns fantastiskt att vi med Nicktoons breddar utbudet ytterligare för Viasats kunder. Kanalen stärker vårt barninnehåll för att i kombination med de största sportevenemangen och de senaste Hollywoodpremiärerna kunna erbjuda den bästa tittarupplevelsen för alla åldrar, säger Sahar Kupersmidt, affärsområdeschef för Viasat på MTG Sverige.

Karolina Moberg, Nordisk PR Chef
karolina.moberg@vimn.com

Om Nicktoons
Nicktoons finns i över 13 miljoner hem och visar tecknade serier. Kanalen lanserades 2002 och är en del av Nickelodeons globala nätverk. Kanalen riktar sig till barn i åldrarna 4-10 år. Nicktoons finns tillgängligt i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Programutbudet sänds på svenska och kanalen distribueras av Viasat.

Taggar: