Viasat lanserar Comedy Central

Viasat meddelar idag att man lanserar Comedy Central till parabolkunder i Sverige. Kanalen kommer att finnas tillgänglig i Underhållningspaketet från och med 1 september, 2009. Kanalen finns också tillgänglig i Viasats IPTV-utbud.

Comedy Central är världens största komedikanal och når över 150 miljoner hushåll. Många av programmen på Comedy Central är världskända. I Sverige erbjuder Comedy Central ett brett utbud av populär humor med start kl. 19.00, och programmen varierar från The Colbert Report (tisdagar kl 22:00), Sex in the City (måndag-torsdag kl 21:05), Stand up Saturday (lördagar 21:50) och originalversionen av Comedy Central Roast (ännu ej tablålagd). Comedy Central Roast är ett format som har kopierats av flera TV-kanaler men det är endast på Comedy Central man som svensk kan se originalet. “Comedy Central gör vårt starka Underhållningspaket ännu starkare. Comedy Central läggs till de sex största svenska TV-kanalerna tillsammans med TV8, ZTV, TCM, E! samt nischkanalerna från TV4. Ett mer komplett underhållningspaket är svårt att hitta”, säger Hans Skarplöth, VD Viasat Sverige. "Att ta Comedy Central till Sverige är en kulturgärning. Det är en självklar inspirationskälla för alla som håller på med humor och jag går själv in på comedycentral.com varje dag för att kolla de senaste klippen. Jag ser fram emot att vara en del av svenska Comedy Central", säger Henrik Schyffert, rådgivare i humorfrågor för kanalen. ”Vi är mycket glada över att ha tecknat avtal med Viasat. I USA är Comedy Central en av de mest populära TV-kanalerna. När vi lanserar en sån premium produkt i Sverige vill vi jobba med de mest eftertraktade samarbetspartners. Viasat har ett utbud av riktigt bra TV-kanaler och det känns därför naturligt att världens största komedikanal också finns i Viasats utbud”, säger Linda Granath, Channel Manager på Comedy Central.