Emissionen av units övertecknad

Teckningstiden i VibroSense Dynamics AB:s (”VibroSense”) emission av units avslutades den 21 mars 2017. Emissionen tecknades till cirka 26,7 MSEK, motsvarande en teckningsgrad om cirka 174 procent. Genom emissionen nyemitteras 1 493 280 B-aktier och 746 640 teckningsoptioner av serie TO 1. Bolaget tillförs därmed initialt cirka 15,3 MSEK före emissionskostnader, vilka uppgår till cirka 1,2 MSEK. Avräkningsnotor är planerade att skickas ut idag, den 28 mars 2017.

Toni Speidel, VD i VibroSense, kommenterar

- Jag vill tacka alla som tecknat i emissionen, det är glädjande att se intresset för VibroSense. Genom emissionslikviden vi tillförs har vi bland annat resurser att finansiera slututveckling, CE-märkning och produktionsuppstart av vårt fotinstrument, vilket vi planerar att lansera under slutet av 2017.

Teckning och tilldelning
Emissionen tecknades till 26 692 435 SEK inklusive teckningsåtagande, motsvarande en teckningsgrad om 174,39 procent, vilket innebär att 1 493 280 B-aktier och 746 640 teckningsoptioner av serie TO 1 nyemitteras. 719 214 units, det vill säga 1 438 428 aktier och 719 214 teckningsoptioner av serie TO 1, motsvarande cirka 96 procent av emissionsvolymen, tilldelas tecknare med stöd av företrädesrätt. VibroSense tillförs därmed initialt 15 306 120 SEK före emissionskostnader om cirka 1,2 MSEK. Tilldelningen sker i enlighet med de principer som angetts i bolagets memorandum. De som tilldelas aktier och teckningsoptioner utan företrädesrätt kommer att erhålla avräkningsnotor, vilka är beräknade att skickas ut idag, den 28 mars 2017. Tecknare som inte tilldelas aktier och teckningsoptioner erhåller inga avräkningsnotor.

Antal aktier och aktiekapital
När VibroSenses emission har registrerats hos Bolagsverket kommer bolagets totala antal aktier att uppgå till 8 959 680 stycken. Härutöver finns 746 640 utestående teckningsoptioner av serie TO 1. Aktiekapitalet ökar med 149 328 SEK från 746 640 SEK till 895 968 SEK.

Villkor för teckningsoptioner av serie TO 1 i sammandrag
De nyemitterade teckningsoptionerna av serie TO 1 (ISIN-kod: SE0009663784) är planerade att bli föremål för handel på AktieTorget i slutet av april 2017. Innehav av en (1) teckningsoption av serie TO 1 berättigar till teckning av en (1) nyemitterad B-aktie till en kurs om 10,25 SEK. Teckning av B-aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum från och med den 7 mars 2018 till och med den 28 mars 2018.

Finansiell rådgivare
Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare till VibroSense i samband med emissionen av units.

För frågor avseende emissionen av units, vänligen kontakta
Sedermera Fondkommission
Tel: +46 40 615 14 10
E-post: info@sedermera.se
www.sedermera.se

För frågor avseende VibroSense, vänligen kontakta

Toni Speidel, VD VibroSense Dynamics AB
Tel: +46 40 650 14 12

Denna information är sådan information som VibroSense Dynamics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 28 mars 2017.

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005, är noterat på  AktieTorget och har sitt säte i Malmö, Sverige.