Flaggningsmeddelande

Efter att VibroSense Dynamics AB:s (”VibroSense”) företrädesemission av units avslutades den 21 mars 2017 uppstod flaggningsskyldighet för två av de större aktieägarna i bolaget, VD Toni Speidel genom det helägda bolaget PID Product Implementation and Development AB (”PID”) och styrelsesuppleant Göran Lundborg. Genom emissionen nyemitterades 1 493 280 B-aktier.

VD Toni Speidel tillsammans med det helägda bolaget PIDs innehav i VibroSense uppgick före emissionen till 373 320 A-aktier och 3 389 780 B-aktier (61,91 procent av röster och 50,40 procent av kapital). Efter emissionen uppgår innehavet i VibroSense till 54,89 procent av röster och 42,14 procent av kapital.

Göran Lundborgs innehav i VibroSense uppgick före emissionen till 62 000 A-aktier och
530 706 B-aktier (10,00 procent av röster och 7,94 procent av kapital). Efter emissionen uppgår innehavet i VibroSense till 8,85 procent av röster och 6,62 procent av kapital.

Ovan nämnda huvudägare överlät i samband med emissionen uniträtter till styrelsens förfogande för att främja en god grund i kapitaliseringen genom att på förhand skriftligen avtala om en del av emissionen.

Finansiell rådgivare
Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare till VibroSense i samband med emissionen av units.

För frågor avseende emissionen av units, vänligen kontakta
Sedermera Fondkommission
Tel: +46 40 615 14 10
E-post: info@sedermera.se
www.sedermera.se

Denna information är sådan information som VibroSense Dynamics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 april 2017

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005, är noterat på  AktieTorget och har sitt säte i Malmö, Sverige.