Fotinstrumentets designkoncept visas på Medica i Düsseldorf

VibroSense Dynamics har fastslagit designkonceptet för instrumentet som ska mäta känsel i fötter. Som ett led i bolagets pre-lansering kommer en prototyp att visas upp på Medica i Düsseldorf, världens största mässa inom medicinteknik.

Som ett led i pre-lanseringen av det nya fotinstrumentet visar bolaget upp en designmodell på världens största mässa inom medicinteknik, Medica i Düsseldorf 14-17 november (Hall 1, D20). Utvecklingen av bolagets instrument som ska mäta känsel i fötter har löpt på enligt plan och målsättningen kvarstår att VibroSense Dynamics ska starta försäljningen av ett CE-märkt instrument under Q4 2017.

Syftet med prototypen är dels att få synpunkter från tilltänkta användare och dels att testa det nya mekanikkonceptet för mätning av känsel på fötter. Utvecklingen är för närvarande inne i ett mycket intensivt skede.

Målsättningen med bolaget deltagande på Medica är att visa upp vår nya produkt och vårt koncept för potentiella partners och kunder.

-          Mottagandet och intresset vid de event vi deltagit i hittills har varit över förväntan. Jag ser fram emot att få visa upp vårt nya fotinstrument på Medica och jag räknar med ett stort intresse, säger Ulf Rogers, Marknadschef på VibroSense Dynamics AB.

Denna information är sådan information som VibroSense Dynamics AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den14 november 2016.

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005, är noterat på  AktieTorget och har sitt säte i Malmö, Sverige.

Taggar: