Sista dag för handel med BTU och första dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 1

VibroSense Dynamics AB (”VibroSense”) genomförde i mars 2017 en företrädesemission av units, i vilken även allmänheten gavs möjlighet att teckna units. Genom emissionen, som tecknades till cirka 174 procent, nyemitterades 1 493 280 aktier och 746 640 vidhängande vederlagsfria teckningsoptioner av serie TO 1. Sista dag för handel med BTU (Betald Tecknad Unit) är den 4 maj 2017 och stoppdag är den 8 maj 2017. Första dag för handel med teckningsoptioner av serie TO 1 är den 11 maj 2017.

1 493 280 aktier och 746 640 teckningsoptioner av serie TO 1 har registrerats hos Bolagsverket och dessa beräknas vara distribuerade till respektive VP-konto/depå den 10 maj 2017. Efter registrering hos Bolagsverket uppgår det totala antalet aktier i VibroSense till 8 959 680 stycken. Därutöver finns 746 640 utestående teckningsoptioner av serie TO 1.

Villkor för teckningsoptioner av serie TO 1 i sammandrag

De nyemitterade teckningsoptionerna av serie TO 1 (ISIN-kod: SE0009663784) blir föremål för handel på AktieTorget den 11 maj 2017. Innehav av en (1) teckningsoption av serie TO 1 berättigar till teckning av en (1) nyemitterad B-aktie till en kurs om 10,25 SEK. Teckning av B-aktier med stöd av teckningsoptioner kan äga rum från och med den 7 mars 2018 till och med den 28 mars 2018.

Finansiell rådgivare

Sedermera Fondkommission var finansiell rådgivare till VibroSense i samband med emissionen av units.

För frågor avseende emissionen av units, vänligen kontakta

Sedermera Fondkommission

Tel: +46 40 615 14 10

E-post: info@sedermera.se

www.sedermera.se

För frågor avseende VibroSense Dynamics AB, vänligen kontakta

Toni Speidel, VD VibroSense Dynamics AB,
Tel: +46 40 650 14 12

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005, är noterat på AktieTorget och har sitt säte i Malmö, Sverige.