Styrelsesuppleanten Göran Lundborg har avyttrat ett mindre antal aktier

Styrelsesuppleanten och en av bolagets grundare, Göran Lundborg, har avyttrat 35 294 aktier. Aktierna har sålts till en investerare som varit delägare i VibroSense Dynamics sedan bolaget genomförde private placement inför noteringsemissionen 2015. Göran Lundborg har för avsikt att behålla de kvarvarande aktierna under överskådlig framtid.

Göran Lundborg äger efter försäljningen 530 706 B-aktier och 62 000 A-aktier i VibroSense Dynamics. Övriga huvudägare, Toni Speidel och Fredrik Westman, har inte för avsikt att avyttra aktier i bolaget under överskådlig framtid.

Göran Lundborg, 73 år, är läkare och professor emeritus i handkirurgi och medgrundare till bolaget. Lundborg var under åren 1988 till 2010 ansvarig för avdelningen för handkirurgi vid universitetssjukhuset i Malmö. Lundborg bedrev omfattande forskning inom nerv- och vibrationsskador med fokus på diagnostik och behandling. Det är Göran Lundborgs forskning som ligger till grund för VibroSense Dynamics metod och instrument, VibroSense Meter

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005, är noterat på small cap-listan AktieTorget och har sitt säte i Malmö, Sverige.