VibroSense Dynamics anställer Principal Scientist

VibroSense Dynamics AB (”VibroSense”) har anställt Bo Olde som Principal Scientist. Bo Olde kommer närmast från Baxter International Corporation. Olde kommer i sin tjänst som Principal Scientist att ansvara för bolagets pågående och kommande forskningsstudier som görs i samarbete bolagets forskningspartners.

Bo Olde är PhD i elektronik och har mer än 30 års erfarenhet inom medicinteknik. Olde verkar idag som Principal Scientist och har ansvarat för en rad kliniska studier genom åren i Europa, USA och Asien. Därutöver har Olde ett 20-tal beviljade patent.

Olde tillträder sin tjänst den 1 april 2017 och han kommer ansvara för att designa och starta studier tillsammans med bolagets partners, med särskilt fokus på de referenscenter som ska etableras i Europa. Han kommer därutöver överta ansvaret för pågående studier, agera som kontaktperson för läkare och forskare och skriva patentansökningar. Vidare kommer Bo att analysera och överföra studieresultat till algoritmer som ska användas mjukvaran i VibroSense Dynamics instrument.

-          I Bo får vi allt det som bolaget behöver och mer därtill. Med sina djupa kunskaper och långa erfarenhet från det medicintekniska området kommer han att bidra till att VibroSense Dynamics kan nå ännu högre höjder. Jag känner Bo sedan lång tid tillbaka och är övertyga om att vi kommer att ha enorm nytta av hans gedigna kunskaper, säger Toni Speidel, VD VibroSense Dynamics.

VibroSense Dynamics AB (publ) utvecklar och marknadsför medicintekniska produkter och tjänster för diagnostikstöd vid nervskador i händer och fötter till diabetesmottagningar, företagshälsovård, sjukhus, vårdcentraler och forskare. Bolaget grundades 2005, är noterat på  AktieTorget och har sitt säte i Malmö, Sverige.