VD intervju med Per Jansson, Vicore Pharma

Redeye har publicerat en intervju med Vicore Pharmas VD Per Jansson.

Se hela intervjun hos  Redeye .

Nina Carlén, IR, Communication & Administration coordinator
Tel: 0763-90 94 04 eller e-mail:  nina.carlen@vicorepharma.com

Om Vicore Pharma Holding AB
Vicore Pharma ägs till fullo av Vicore Pharma Holding AB som är ett holding-, och managementbolag noterat på Nasdaq First North. Vicore Pharma utvecklar läkemedelssubstanser som verkar genom AT2-receptorn i Renin-Angiotensin systemet. Visionen är att etablera AT2-agonister som en ny och effektiv klass av läkemedel. Vår läkemedelskandidat C21 riktar in sig mot att förbättra behandlingseffektiviteten för i första hand den svåra sjukdomen idiopatisk lungfibros. För ytterligare information se  www.vicorepharma.com