Vicore Pharmas innehav I-Tech ingår långsiktigt kommersiellt avtal med globalt färgbolag

Vicore Pharma Holdings (publ) (ticker: VICO) innehav I-Tech AB har idag informerat att man ingått ett långsiktigt kommersiellt avtal med Chugoko Marine Paints (CMP). Avtalet innebär att CMP förbinder sig för signifikanta ordrar av Selektope®, I-Techs antifouling-substans. Detta avtal följer på en ökad marknadsefterfrågan av CMPs antifoulingprodukter innehållande Selektope®

Läs det officiella pressmeddelande; https://selektope.com/category/press-releases/

Vicore Pharma utvecklar läkemedelssubstanser som verkar genom AT2-receptorn. Bolagets läkemedelskandidat C21 riktar in sig mot att förbättra behandlingseffektiviteten för idiopatisk lungfibros, en ovanlig sjukdom för vilken C21 erhållit särläkemedelsstatus både i EU och USA. C21 utforskas vidare prekliniskt för andra sjukdomar där AT2-receptorn spelar en viktig roll. Vicore Pharma är baserat i Astra Zenecas Bioventurehub i Mölndal. Bolagets aktie (VICO) är listad för handel på Nasdaq First North i Stockholm med Erik Penser Bank som Certified adviser. För ytterligare information se www.vicorepharma.com

Om I-Tech AB
I-Tech är ett Göteborgsbaserat bioteknik företag med global räckvidd och som innehar all IP- och regulatoriska rättigheter till antifouling-substansen Selektope® (generiskt namn, medetomidin). Företaget är privatägt med stöd av av Energimyndigheten, EU Eco-Innovation and FP7 Seafront. Bolaget är beläget i Astra Zeneca BioVentureHub. www.i-tech.se