Victoria Park inbjuder till Kapitalmarknadsdag i Stockholm den 14 september 2017

Syftet med kapitalmarknadsdagen är dels att tydliggöra Victoria Parks affärsmodell och strategi samt hur de finansiella målen ska nås, dels presentera bolagets förvaltningsmodell med sociala aspekter samt hållbarhetsarbete.

Victoria Park kommer att representeras av VD Peter Strand, ekonomi-och finanschef Tommy Åstrand, fastighetschef Per Ekelund samt hållbarhetschef Liselott Wennerström. Dessutom kommer nationalekonom Ingvar Nilsson att presentera rapporten ”Bortom bokslutet” som har granskat effekterna av Victoria Parks bostadssociala arbete.

Datum:       Torsdag den 14 september 2017
Plats:          Spårvagnshallarna, Birger Jarlsgatan 57A, Stockholm
Tid:             Från 9.30 till 12.00, med efterföljande lunchbuffé

Anmälan är obligatorisk och görs senast den 11 september 2017 till info@victoriapark.se. Fullständigt program publiceras i september på www.victoriapark.se/bolaget.

Välkommen!
VD Peter Strand, 070 588 16 61, peter.strand@victoriapark.se
Ekonomi- och finanschef Tommy Åstrand, 070 545 59 97, tommy.astrand@victoriapark.se

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i landet.
Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 1 016 000 kvadratmeter, fördelat på 12 846 lägenheter, med ett marknadsvärde om 13,8 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Box 2, 201 20 Malmö, Tel 040 16 74 40, Org. nr 556695-0738, Säte Malmö, www.victoriapark.se