Vonovia förvärvar Starwoods aktier i Victoria park

Vonovia SE (”Vonovia”) har meddelat att bolaget nu kontrollerar 81,4 procent av aktierna och 81,1 procent av rösterna i Victoria Park AB.

Idag har Vonovia offentliggjort att Vonovia, genom dotterbolag, förvärvat samtliga de aktier i Victoria Park som ägts av ett av Starwood Capital Group kontrollerat bolag. Förvärvet avser 27 074 397 A-aktier och 32 486 304 B-aktier.

För ytterligare information hänvisas till pressmeddelande som finns på http://se.vonovia-k.de/.

CEO Per Ekelund, 0708 67 66 57, per.ekelund@victoriapark.se
CFO Tommy Åstrand, 0705 45 59 97, tommy.astrand@victoriapark.se

Denna information är sådan information som Victoria Park AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 5 september 2018 kl. 09.55.

Victoria Park AB (publ) är ett börsnoterat fastighetsbolag, som med ett långsiktigt förvaltningsarbete och socialt ansvarstagande för ett attraktivare boende skapar värden i en växande fastighetsportfölj på tillväxtorter i Sverige. Victoria Parks fastighetsbestånd uppgår till 1 110 000 kvadratmeter, fördelat på 14 000 lägenheter, med ett marknadsvärde om 17,1 miljarder kronor. Aktierna i Victoria Park är upptagna till handel på Nasdaq Stockholm Mid Cap.

Box 2, 201 20 Malmö, Tel 040 16 74 40, Org. nr 556695-0738, Säte Malmö, www.victoriapark.se