Kvartalsrapport 3 2017

Finansiell översikt

KONCERNENS FINANSIELLA ÖVERSIKT JAN-SEPT 2017
Totala intäkter uppgick till 2,7 MSEK (2,7)
Rörelseresultatet uppgick till -4,8 MSEK (-2,3)
Periodens resultat uppgick till -4,9 MSEK (-2,3)
Resultat per aktie uppgick till -0,29 SEK (-0,17)

Siffror inom parentes avser jan-sept 2016.

KONCERNENS FINANSIELLA ÖVERSIKT FÖR KVARTAL 3 2017
Totala intäkter uppgick till 0,3 MSEK (1,2)
Rörelseresultatet uppgick till -1,5 MSEK (-1,2)
Periodens resultat uppgick till -1,5 MSEK (-1,2)
Resultat per aktie uppgick till -0,09 SEK (-0,09)

Siffror inom parentes avser kvartal 3 2016.

VD har ordet

Det senaste kvartalet på VideoBurst har inneburit en genomgång av organisationen med en tydligare kostnadskontroll samt nödvändiga investeringar i plattformen. Med en ny sälj- och marknadsföringsstrategi på plats ihop med en världsunik plattform under konstruktion har hösten visat positiva indikationer igen efter en tuff sommar. Att ställa om har kostat både tid och pengar men nu ser vi fram emot att åter fullt kunna fokusera på våra kunder och ökad försäljning.

Ny vinnande organisationskultur

Nytt ledarskap innebär även en ny företagskultur och organisationsstruktur som under de senaste månaderna har fått tid att landa i organisationen. Vi har nu laddat om och med en ny vinnande mentalitet med tydligare ansvarsfördelning och kostnadskontroll har vi optimerat organisationen för att ta oss an kommande utmaningar och möjligheter.

Världsunik produkt på gång

Tillsammans med vår globala samarbetspartner har vi lagt stort fokus på att förbättra användarupplevelsen i den kommande plattformen och den feedback vi fått från våra kunder har legat till grund för utvecklingen. Som ett led i detta siktar vi bland annat på att erbjuda över 1 000 videomallar i vårt bibliotek under innevarande kvartal som är specifikt framtagna till våra viktigaste segment såsom e-handel, företagspresentationer och rekrytering. Det mest spännande vi har på gång är dock integrationen med YouTube som innebär att VideoBurst som enda plattform i världen snart kan stoltsera med att användaren kan skapa sina YouTube-kampanjer direkt ifrån VideoBursts plattform.

Resultaten kommer

Genom en ny sälj- och marknadsföringsstrategi med inbound marketing och större närvaro på sociala medier har fler kunder fått upp ögonen för videomarknadsföring samt VideoBurst som marknadsföringsplattform. Att vi nu verkar i två stekheta marknader, inom både video samt annonsering, med flera tilläggsbeställningar från nöjda kunder gör att framtiden känns lovande inför den kommande lanseringen av den nya plattformen.

Christofer Lee

Verkställande Direktör Videobur Sthlm Int AB

Denna information är sådan information som Videobur Sthlm Int AB är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Information lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 27 oktober 2017.

VideoBurst är ett onlinevideobolag som möjliggör för företag att skapa professionell video på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt, när de vill och vart de än befinner sig, genom en molnbaserad digital plattform. VideoBurst vill vara det självklara valet för företag som vill stärka sin kommunikation med video. Målet är att ta en marknadsledande position i Sverige och att etablera sig som en stark aktör på den globala marknaden. Mer information om bolaget finns på www.videoburst.com