Publicering av emissionsmemorandum

Videobur Sthlm Int AB (publ) offentliggör härmed emissionsmemorandum med anledning av företrädesemissionen som inleds torsdagen den 18 maj 2017. Memorandumet finns tillgängligt på bolagets och AktieTorgets respektive hemsida (www.videoburst.com och www.aktietorget.se).

Erbjudandet i sammandrag

Antalet aktier kommer öka med högst 2 800 000 aktier där där fem (5) befintliga aktier berättigar till teckning av en (1) ny aktie till en teckningskurs om 1,30 SEK per aktie.

Beslutet togs med stöd av bemyndigandet från stämman den 12 januari 2016. Motivet till emissionen är att möjliggöra en snabbare expansion i linje med styrelsens strategi.

Teckningstid: 18 maj – 5 juni 2017

Teckningskurs: 1,30 kronor per aktie. Courtage utgår ej.

Emissionsbelopp: 3 640 000 SEK

Antal aktier i erbjudandet: 2 800 000 aktier.

Handel med BTA: Från 18 maj 2017 till dess att Bolagsverket har registrerat emissionen.

Handel med TR: 18 maj 2017 - 1 juni 2017

Teckning utan företräde: Anmälan om teckning av aktier utan stöd av företrädesrätt skall ske under samma period som teckning med stöd av företrädesrätt d.v.s. från och med den 18 maj 2017 till och med den 5 juni 2017. Anmälan skall göras på anmälningssedeln benämnd ”Teckning utan stöd av teckningsrätter”.

Fullständiga villkor och anvisningar för emissionen samt ytterligare information kommer att offentliggöras i memorandum senast en dag innan teckningstiden påbörjas.

Teckningsanmälan insändes till:

Eminova Fondkommission, Biblioteksgatan 3, 3 tr, 111 46 Stockholm