VideoBurst implementerar global betalningslösning för ökad internationell skalbarhet

Med siktet inställt på den internationella marknaden implementerar VideoBurst en ny betalningslösning från DIBS. Detta förbättrar bolagets skalbarhet avsevärt då det möjliggör för aktörer i utlandet att ansluta sig till tjänsten direkt via hemsidan.

VideoBursts molnbaserade plattform gör det möjligt för användarna att när som helst komma åt, skapa och publicera sitt videoinnehåll. Tillägget av en betalningslösning fördjupar plattformens on-demand erbjudande genom att kunder på ett enkelt sätt kan starta ett abonnemang på egen hand. Utvecklingen innebär att köpprocessen effektiviseras för kunderna samt att säljavdelningen avlastas.

“Vårt fokus är inställt på en internationell expansion. Att implementera en global betalningslösning är ett viktigt steg i linje med vår strategi att förbättra kundnyttan och nå ut till våra kunder på den internationella marknaden”, säger Christofer Lee, VD för VideoBurst.

VD Christofer Lee

Taggar: