VideoBurst öppnar upp för videoproducenter att tjäna pengar på sina egna videomallar

Onlinevideobolaget VideoBurst erbjuder videoproducenter att själva ladda upp egna videomallar på VideoBursts plattform.

Genom att erbjuda videoproducenter möjligheten att själva ladda upp och tjäna pengar på egenproducerade videomallar kommer vi snabbt att kunna öka utbudet i antalet mallar och även få till en ökad flexibilitet i designen. Intäkterna kommer ifrån att videoproduktionsbolag säljer VideoBursts plattform vidare till sina kunder. Detta ser vi kommer att medföra en ökad möjlighet att attrahera nya kundgrupper, framför allt internationellt.

“Genom att låta videoproducenter själva skapa och ladda upp videomallar får vi en helt annan skalbarhet vad gäller antalet mallar och en ökad möjlighet att attrahera ännu fler videoproduktionsbolag till vår plattform. Vidare är detta en viktig del i vår internationella plan då kultur och design ofta går hand i hand på olika marknader. Att erbjuda lokalt anpassade mallar via lokala videoproduktionsbolag gör att vi kan skala upp globalt men agera lokalt” säger Christofer Lee, VD på VideoBurst.

För mer information kontakta:

IR@videoburst.com

VideoBurst är ett onlinevideobolag som möjliggör för företag att skapa professionell video på ett kostnadseffektivt och enkelt sätt, när de vill och vart de än befinner sig, genom en molnbaserad digital plattform. VideoBurst vill vara det självklara valet för företag som vill stärka sin kommunikation med video. Målet är att ta en marknadsledande position i Sverige och att etablera sig som en stark aktör på den globala marknaden. Mer information om bolaget finns på www.videoburst.com