CFO lämnar Vigmed

Vigmed meddelar idag att Donya Gholamifar, CFO för Vigmed, har beslutat sig för att lämna företaget för att ta ett jobb utanför Medtech området. Donya kommer fortsatt vara CFO och medlem av Vigmeds ledning tills hon lämnar sin position i slutet av augusti 2017.

“Det är väldigt tråkigt att Donya har valt att lämna Vigmed. Hon har gedigen kunskap om bolaget och är en respekterad och uppskattad kollega”, säger Henrik Olsen, Vd. ”Jag såg fram emot att jobba tillsammans med Donya men respekterar hennas beslut att lämna Vigmed. Jag önskar henna all lycka till framöver i sitt nya jobb.”

Processen att rekrytera en ersättare för Donya kommer att påbörjas inom kort.

För ytterligare information kontakta:
VD Henrik Olsen, 076-34 97 364

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att eliminera stickskador genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under tickern VIG. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor