Svenska Vigmed signerar distributionsavtal för Frankrike

Vigmed annonserade idag att de fortsätter sin expansion och nu även går in på den franska marknaden genom att ingå ett exklusivt distributionsavtal för Frankrike med CODAN France Sarl.

Efter förra veckans offentliggörande om att Vigmed skrivit avtal för både Australien och Nya Zeeland, har företaget i linje med sin strategiska marknadsexpansion utökat sitt Europeiska nätverk av exklusiva distributörer. CODAN Frankrike är nu ansvarig distributör för att föra ut Vigmeds unika och patenterade säkerhetsprodukter på den franska marknaden.

”Vi välkomnar CODAN Frankrike till vårt växande samarbete inom CODAN-familjen och ser fram emot att introducera våra nålskyddade produkter på den viktiga franska marknaden”, säger Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley. ”Jag är övertygad om att det sätt som våra produkter kompletterar varandra på kommer att garantera en snabb framgång på marknaden”.

”Att vi nu utökar vårt nätverk med ännu ett stort europeiskt land utgör en viktig milstolpe och är ytterligare ett steg i rätt riktning för Vigmeds framgångar”, säger Vigmed CEO, Finn Ketler.

”Vigmeds produkter ligger helt i linje med CODANs profil och strategi om att erbjuda ett utökat sortiment av högklassiga produkter till våra kunder”, säger CODAN Frankrikes Country Manager, Lauren Sigrist. ”Vi har stora förväntningar på Vigmeds produkter då de kompletterar vårt nuvarande sortiment på ett mycket bra sätt”.

VD, Finn Ketler, 042 600 5311 eller Sales Director, Mike Dooley, 042 600 5317

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter ett 20-tal anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 400 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Vi välkomnar CODAN Frankrike till vårt växande samarbete inom CODAN-familjen och ser fram emot att introducera våra nålskyddade produkter på den viktiga franska marknaden.
Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley
Jag är övertygad om att det sätt som våra produkter kompletterar varandra på kommer att garantera en snabb framgång på marknaden.
Vigmed Sales Director Europe, Mike Dooley
Vigmeds produkter ligger helt i linje med CODANs profil och strategi om att erbjuda ett utökat sortiment av högklassiga produkter till våra kunder.
CODAN Frankrikes Country Manager, Lauren Sigrist
Vi har stora förväntningar på Vigmeds produkter då de kompletterar vårt nuvarande sortiment på ett mycket bra sätt.
CODAN Frankrikes Country Manager, Lauren Sigrist
Att vi nu utökar vårt nätverk med ännu ett stort europeiskt land utgör en viktig milstolpe och är ytterligare ett steg i rätt riktning för Vigmeds framgångar.
Vigmed CEO, Finn Ketler