• Vigmed/

Vigmed AB vinner tillsammans med distributörer upphandlingar i Sverige och Frankrike

Vigmed AB har tillsammans med sina distributörer i Sverige och Frankrike vunnit betydelsefulla exklusiva upphandlingar i respektive land.

Upphandlingen i Sverige avser CLiP® Ported och CLiP® Winged produkter till Region Jämtland under en fyraårsperiod.

Upphandlingen i Frankrike avser SWiTCH produkter till en del sjukhus i Paris under en fyraårsperiod.

”Vi är glada att kunna delge marknaden information om vunna upphandlingar. Vi vet att våra produkter håller hög kvalitet och att vinna upphandlingar är ytterligare bevis att kunder delar denna syn. Den årliga omsättningen för Vigmed på dessa upphandlingar uppgår till 400-500 kSEK ”, säger VD Henrik Olsen.

Helsingborg, 21 december 2016
Vigmed Holding AB (publ)

För ytterligare information kontakta:
VD Henrik Olsen, 076-34 97 364

Denna information är sådan information som Vigmed Holding AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 21 december 2016 kl. 14,00 CET.

Vigmed är ett svenskt medicinteknikbolag med affärsidén att eliminera stickskador genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 600 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information såsom bolagsbeskrivning, en filmad Vigmed-presentation och riskfaktorer återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor