Vigmed signerar exklusivt distributionsavtal för den finska marknaden

Vigmed meddelade idag att de har signerat ett exklusivt distributionsavtal för Finland vilket innebär att samtliga nordiska marknader nu täcks av distributörer. I Finland kommer Vigmed att representeras av OY Vestek AB.

Vigmed lägger nu även Finland till sitt växande nätverk av exklusiva distributörer för sina patenterade säkerhetsprodukter.

"Vi välkomnar Vestek till vårt europeiska och nordiska nätverk av partners, och vi ser med förväntan fram emot att introducera Vigmeds säkerhetsprodukter på den finska marknaden", säger Vigmeds Sales Director, Mike Dooley. "Detta är ett viktigt steg då vi nu har ett nätverk som täcker samtliga nordiska marknader där Vestek är en idealisk partner för vår kommande expansion in i Finland."

"Vi är mycket glada över det nya samarbetet med Vigmed. Vestek har levererat sjukvårdsprodukter till sjukhus i Finland sedan 1979. Distributionsavtalet är en viktig milstolpe för vårt företag och det kommer att stärka vår verksamhet avsevärt inom sjukvårdssektorn. Vår professionella personal har lång erfarenhet av att marknadsföra och sälja denna typ av produkter. Vigmeds säkerhetsprodukter är ett fantastiskt steg framåt för sjukvården och vi är övertygade om att dessa kommer att vara framgångsrika även på den finska marknaden", säger Patrik Ulfves, VD Vestek.

VD, Henrik Olsen, 076 349 7364 eller Sales Director, Mike Dooley 042 600 5317

Vigmed är ett svenskt medicinteknologiskt bolag vars mission är att eliminera nålssticksskador och risken för smittspridning av farliga blodburna infektionssjukdomar genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter 20 anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 600 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information om bolaget återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Vi välkomnar Vestek till vårt europeiska och nordiska nätverk av partners, och vi ser med förväntan fram emot att introducera Vigmeds säkerhetsprodukter på den finska marknaden. Detta är ett viktigt steg då vi nu har ett nätverk som täcker samtliga nordiska marknader där Vestek är en idealisk partner för vår kommande expansion in i Finland.
Vigmed Sales Director, Mike Dooley
Vi är mycket glada över det nya samarbetet med Vigmed. Vestek har levererat sjukvårdsprodukter till sjukhus i Finland sedan 1979. Distributionsavtalet är en viktig milstolpe för vårt företag och det kommer att stärka vår verksamhet avsevärt inom sjukvårdssektorn. Vår professionella personal har lång erfarenhet av att marknadsföra och sälja denna typ av produkter. Vigmeds säkerhetsprodukter är ett fantastiskt steg framåt för sjukvården och vi är övertygade om att dessa kommer att vara framgångsrika även på den finska marknaden.
Vestek VD, Patrik Ulfves