• Vigmed/

Vigmed tar över logistikhanteringen och levererar ut första ordern från det nyetablerade lagret.

Vigmed skickade idag ut den första ordern från det nyetablerade lagret i södra Sverige.

Som tidigare kommunicerats har förberedelser för övertagande av logistikhanteringen från den hittillsvarande partnern MBH i Danmark pågått inom Vigmed sedan januari.

Nu har övertagandet genomförts och i samband med detta har Vigmed flyttat den europeiska lagerverksamheten till Sverige.

"Vi är väldigt nöjda med att kunna meddela att Vigmed från och med nu kommer att hantera hela logistikkedjan själv. Vi har haft en bra start och den första ordern har just levererats", säger Vigmeds Sales Director, Mike Dooley.

"Övertaget av hanteringen kommer att göra det möjligt för vårt företag att fortsätta växa och ger oss samtidigt en möjlighet att bättre tillgodose våra kunders krav", säger Vigmeds Supply Chain Director, Elisabeth Andersson. "Det nya lagret är beläget i södra Sverige, inte långt från vårt huvudkontor, vilket gör det möjligt för oss att ha en nära och regelbunden kontakt med anläggningen."

Sales Director, Mike Dooley 042 600 5317 eller Supply Chain Director, Elisabeth Andersson 042 600 53 25

Vigmed är ett svenskt medicinteknologiskt bolag vars mission är att eliminera nålssticksskador och risken för smittspridning av farliga blodburna infektionssjukdomar genom att erbjuda marknaden unika nålskyddade stickprodukter. Vigmed har sitt huvudkontor i Helsingborg och sysselsätter 20 anställda. Vigmeds aktie handlas på NASDAQ OMX First North under kortnamnet VIG och har cirka 5 600 aktieägare. Remium Nordic AB är bolagets Certified Advisor. Ytterligare information om bolaget återfinns på Vigmeds hemsida: www.vigmed.com/investor

Vi är väldigt nöjda med att kunna meddela att Vigmed från och med nu kommer att hantera hela logistikkedjan själv. Vi har haft en bra start och den första ordern har just levererats.
Sales Director, Mike Dooley
Övertaget av hanteringen kommer att göra det möjligt för vårt företag att fortsätta växa och ger oss samtidigt en möjlighet att bättre tillgodose våra kunders krav. Det nya lagret är beläget i södra Sverige, inte långt från vårt huvudkontor, vilket gör det möjligt för oss att ha en nära och regelbunden kontakt med anläggningen.
Supply Chain Director, Elisabeth Andersson