Viking Line ändrar tidtabellen för Viking XPRS på kundernas begäran

Från och med 12.2 ändrar Viking Line tidtabellen för sitt fartyg Viking XPRS utifrån önskemål som inkommit från kunderna. Avgången kommer att ske en timme tidigare och samma tidtabell gäller alla dagar i veckan. På så sätt kommer det framöver att vara möjligt att göra fullånga dagskryssningar även på söndagar.

Viking XPRS börjar trafikera rutten Helsingfors–Tallinn enligt den nya tidtabellen från och med den 12 februari. Viking Line har fått önskemål om förändringar i tidtabellen från flera olika kundgrupper. Därför beslutade vi att ändra den sedan tio år tillbaka etablerade tidtabellen utifrån den respons vi fått.

Vi tidigarelägger avgångarna med en timme. På så sätt tidigareläggs hemkomsten från dagskryssningarna med en timme, trots att man fortsättningsvis har lika gott om tid till sitt förfogande i Tallinn. Också till exempel veckoslutsresenärer hinner fortsättningsvis bra till båten efter jobbet, eftersom avgången från Helsingfors framöver kommer att ske kl. 20.30. Vi vill erbjuda våra resenärer en behaglig och stressfri överfart till Tallinn samt en möjlighet att njuta av god mat och göra förmånliga inköp under resan, berättar Viking Lines marknadsföringsdirektör Kaj Takolander.

Förändringarna i tidtabellen gör att man kommer tidigare hem från dagskryssningen, trots att avgången fortsättningsvis sker en behaglig tid på förmiddagen. Även de anslutande förbindelserna till olika städer blir smidigare framöver, både i Helsingfors och i Tallinn.

VIKING XPRS TIDTABELL FRÅN OCH MED 12.2.2018

HEL- >TAL                          TAL- >HEL

10.30 - > 13.00                    17.00 - > 19.30

20.30 - > 23.00                    7.00 - > 9.30

Under sommarsäsongen 16.6–12.8.2018 trafikerar XPRS enligt sin tidigare tidtabell med små justeringar.

Christa Grönlund

Communications Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Johanna Boijer-Svahnström

Vice President, Corporate Communications

358 18 270 00 johanna.boijer@vikingline.com

Kaj Takolander,

Vice President Sales & Marketing

358 9 123 51 kaj.takolander@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

Taggar:

– Vi tidigarelägger avgångarna med en timme. På så sätt tidigareläggs hemkomsten från dagskryssningarna med en timme, trots att man fortsättningsvis har lika gott om tid till sitt förfogande i Tallinn. Också till exempel veckoslutsresenärer hinner fortsättningsvis bra till båten efter jobbet, eftersom avgången från Helsingfors framöver kommer att ske kl. 20.30. Vi vill erbjuda våra resenärer en behaglig och stressfri överfart till Tallinn samt en möjlighet att njuta av god mat och göra förmånliga inköp under resan.
Kaj Takolander, Viking Line, marknadsdirektör