Viking Line donerar en del av sina kryssningsintäkter till Näsdagsinsamlingen

En kryssning gör gott. Viking Line deltar i Näsdagskampanjen 2016 och donerar en euro för varje passagerare som bokar sin resa via Näsdagskampanjen, som pågår 4–14.11.2016. Intäkterna från Näsdagskampanjen används för att stöda tillgången till utbildning, hälsa, trygghet och näring för de allra mest utsatta barnen.

Näsdagsinsamlingen har ordnats i Finland sedan 2007 i syfte att samla in medel för att hjälpa världens barn. Näsdagsstiftelsen fungerar som kampanjbyrå för nio organisationer (Unicef, Röda Korset, Kyrkans Utlandshjälp, Fida, Rädda Barnen, Plan, Solidaritet, Finlands Fackförbunds Solidaritetscentral SASK och Finska Missionssällskapet) som genom sin verksamhet ser till att hjälpen når fram.

-       För oss vikingar är detta ett understödsobjekt som ligger oss särskilt varmt om hjärtat, eftersom barnen och barnkunderna är väldigt viktiga för oss. Vi vill därför göra allt vi kan för att bidra till att öka Näsdagspotten. Vårt mål är att samla in minst 15 000 euro för ett gott ändamål, och förhoppningsvis ännu mer, berättar Samuli Heiskala, marknadsföringschef vid Viking Line.

På Röda båtarna syns kampanjen på många sätt, såväl i terminalerna som ombord på båtarna. Resor som bidrar till insamlingen kan bokas på Viking Line under kampanjtiden 4–14.11.2016 och resan ska göras före den 21 december 2016.

Christa Grönlund, Communications Manager,Finland

christa.gronlund@vikingline.com,

Samuli Heiskala, Marketing Manager

samuli.heiskala@vikingline.com,

358 9 123 5221

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea.

It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the new flagship Viking Grace.

Taggar:

- - För oss vikingar är detta ett understödsobjekt som ligger oss särskilt varmt om hjärtat, eftersom barnen och barnkunderna är väldigt viktiga för oss. Vi vill därför göra allt vi kan för att bidra till att öka Näsdagspotten. Vårt mål är att samla in minst 15 000 euro för ett gott ändamål, och förhoppningsvis ännu mer.
Samuli Heiskala, marknadsföringschef, Viking Line