Viking Line förnyar sitt spautbud

Viking Line förnyar sina spabehandlingar tillsammans med sin nya samarbetspartner BABOR. Tyska BABOR är marknadsledare i Europa när det gäller holistisk skönhet och hudvård, och företaget är känt för sina högklassiga produkter samt sitt forsknings- och produktutvecklingsarbete. Viking Line erbjuder spatjänster på alla sina rutter, som går i riktning mot Stockholm.

Resenärer åker i allt högre grad på kryssning för att få högklassiga hälsoupplevelser och för att komma bort lite från vardagen. Enligt Viking Lines kundundersökning från 2017 har finländarnas intresse för sparesor ökat med hela 11 %. Viking Line har svarat på kundernas växande önskemål genom att förnya sina spatjänster. I och med förnyelserna består de heltäckande spaupplevelserna av behandlingar och försäljningsprodukter till taxfreepris, ett skräddarsytt behandlingsurval samt BABORs proffsiga vårdprodukter.

-  Med dessa nya satsningar vill vi skapa ännu bättre ramar för spaupplevelser på havet åt passagerarna. Ofta kommer man till våra span för att koppla av och ta tid för sig själv, men å andra sidan eftersträvas också snabba och synliga resultat. I samarbete med BABOR kan vi erbjuda våra kunder allt detta, berättar SPA Operations Manager Saara Lamont.

Spa-avdelningar finns på Helsingfors–Stockholm-rutten och på Åbofartygen. I början av 2019 kommer det förnyade spakonceptet till Cinderella som åker från Stockholm till Mariehamn. Den största spaavdelningen och de bredaste behandlings- och produkturvalen finns på Viking Grace.

Några av de populäraste behandlingarna ombord är olika former av massage. Efterfrågan på ansiktsbehandlingar samt olika kombinationsbehandlingar ökar också. På de förnyade spaavdelningarna kan man köpa BABORs produkter och t.ex. dra nytta av ampullbaren därifrån man med hjälp av en kosmetolog kan välja en lämplig ampullblandning för just den egna hyn.

Mer information:

Saara Lamont

SPA Operations Manager

358 18 270 00 saara.lamont@vikingline.com

Eva Rehnström

Purchasing & Sales Manager, Beauty & Fashion

358 40 553 5271 eva.rehnstrom@vikingline.com

Christa Grönlund

Communication Manager, Marketing Communications

358 9 123 5242 christa.gronlund@vikingline.com

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea. It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the flagship Viking Grace.

- Viking Line är den enda som erbjuder spatjänster på Östersjön. Med dessa nya satsningar vill vi skapa ännu bättre ramar för spaupplevelser på havet åt passagerarna. Ofta kommer man till våra span för att koppla av och ta tid för sig själv, men å andra sidan eftersträvas också snabba och synliga resultat. I samarbete med BABOR kan vi erbjuda våra kunder allt detta.
Saara Lamont, SPA Operations Manager, Viking Line Abp