Viking Lines Näsdagsinsamling inbringade över 12 000 euro

Viking Line deltog i Näsdagskampanjen 2016 genom att donera en euro för varje passagerare som bokat sin resa under perioden 4–14.11.2016 med kampanjbeteckningen ”Näsdagen”. Detta jippo gav stiftelsen Näsdagen över 12 000 euro extra i kassan.

Den riksomfattande Näsdagskampanjen ordnas en gång om året, i oktober–november, i syfte att samla in medel till stöd för utbildning, hälsa, trygghet och näring för de mest utsatta barnen. Den första Näsdagen i Finland arrangerades år 2007, och bakom kampanjen står stiftelsen Näsdagen som grundades år 2004 av Finlands Unicef, Finlands Röda Kors och Kyrkans Utlandshjälp i samarbete med Yle.

-       Vi var väldigt gärna med och stödde Näsdagskampanjen eftersom barnen ligger oss särskilt nära om hjärtat. Till vår glädje kan vi konstatera att Viking Lines Näsdagsinsamling inbringade över 12 000 euro till detta goda ändamål, berättar Samuli Heiskala, marknadsföringschef på Viking Line.

Christa Grönlund, Communications Manager,Finland

christa.gronlund@vikingline.com,

Samuli Heiskala, Marketing Manager

samuli.heiskala@vikingline.com,

358 9 123 5221

Viking Line is a public limited company and a market-leading brand in passenger traffic on the northern Baltic Sea.

It offers passenger services, recreation and cargo carrier services on the vessels Gabriella, Mariella, Amorella, Rosella, Viking Cinderella, Viking XPRS and on the new flagship Viking Grace.

Taggar:

- Vi var väldigt gärna med och stödde Näsdagskampanjen eftersom barnen ligger oss särskilt nära om hjärtat. Till vår glädje kan vi konstatera att Viking Lines Näsdagsinsamling inbringade över 12 000 euro till detta goda ändamål.
Viking Line, marknadsföringschef Samuli Heiskala