Viking Lines nya Local Beauty Heroes-koncept lyfter fram nordisk skönhetskompetens

Viking Lines nya Local Beauty Heroes-koncept sammanför starka kvinnor, fascinerande historier och nordisk kompetens inom kosmetika. Den kraftigt konkurrensutsatta kosmetikbranschen domineras framförallt av stora varumärken. Viking Line vill med sitt eget Local Beauty Heroes-koncept lyfta fram utbudet av små och intressanta kosmetikmärken. Konceptet omfattar Anne Kukkohovis Supermood-produkter, Isabella Löwengrips Care & Color, Yvonne Rydings Hudvård-produkter samt Marianne Tromborgs ekologiska kosmetikmärke Beauty of North. Tromborgs ekoprodukter blir samtidigt för första gången tillgängliga också för finska och svenska konsumenter.

Norden, dess mat, musik och skönhetsprodukter är just nu ytterst trendiga i världen. Viking Line vill stöda lokala aktörer och starka kvinnor och erbjuda sina kunder högklassig nordisk kompetens inom skönhetsbranschen. Konceptet omfattar Finlands Anne Kukkohovi, svenskarna Yvonne Ryding och Isabella Löwengrip samt Marianne Tromborg från Danmark.

-          Viking Line vill med Local Beauty Heroes-konceptet lyfta fram små och intressanta nordiska skönhetsmärken vid sidan av alla internationella varumärken. De kvinnor och skönhetsmärken som omfattas av konceptet har unika historier att berätta, säger Eva Rehnström, Viking Lines Purchasing & Sales Manager för skönhets- och modeprodukter.

Anne Kukkohovi är en före detta modell, känd som kreativ designer och för sin egen make-up-serie. Som bas för hennes Supermood-produkter används sprängticka. Den innehåller exceptionellt mycket effektiva antioxidanter, som man under århundraden använt för att vårda huden och korrigera pigmentfel.

Isabella Löwengrip är en känd bloggare med 250 000–300 000 läsare varje vecka. Hennes Löwengrip Care & Color-serie består av skönhetsprodukter tillverkade i Sverige. Produkterna ger balans åt känslig hud eller hårbotten, och de är utvecklade för att uppfylla kraven som vårt nordiska klimat ställer.

Marianne Tromborg är en ansedd dansk make-up-artist och känd förespråkare av naturlig skönhet och ”less is more”-tänkandet. Tromborg - Beauty of North, är ett ekologiskt kosmetikmärke som lämpar sig för både kvinnor och män. Marianne Tromborg har utvecklat kosmetikserien tillsammans med sin man, som verkat länge inom farmacisektorn.

Yvonne Ryding är Miss Universum från år 1984 och en internationellt erkänd skönhet. YR Hudvård omfattar naturliga och högklassiga vårdprodukter, vars mål är att lyfta fram människans naturliga skönhet. Produkterna är tillverkade i svenska laboratorier i samarbete mellan Yvonne och svenska tillverkare. Produkterna är förmånliga i förhållande till den höga kvaliteten.

Local Beauty Heroes-produkterna innehåller noggrant utvalda råvaror. Utbudet omfattar skönhetsprodukter för både ansikte, hår och kropp samt också dofter.

Anne Kukkohovi, Isabella Löwengrip, Yvonne Ryding och Marianne Tromborg besöker dessutom fartygen under året för att berätta om sina produkter och ge skönhetstips. Datum för besöken meddelas via Viking Lines sociala kanaler.

Eva Rehnström

Purchasing & Sales Manager, Beauty & Fashion