Byte av lokal för TransAtlantics bolagsstämma den 27 april 2012

Till vår stora glädje har vi kunnat notera en oväntat stor uppslutning i samband med vår ordinarie bolagsstämma, fredagen den 27 april 2012 kl. 16.00. För att alla ska få plats har vi därför valt att byta till större lokal.

TransAtlantics bolagsstämma kommer istället att äga rum på Elite Hotels, Kungsportsavenyn 36-38, Göteborg.

För ytterligare information, vänligen besök www.rabt.se

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Fartygsflottan består av sammanlagt 62 fartyg och bolaget har cirka 850 anställda. Omsättningen för 2011 uppgick till MSEK 2 989. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i fem divisioner; Bulk, Container, RoRo Baltic, Short Sea Bulk och Integrated Logistics. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 20 april 2012 kl.16.30