CFO för Viking Supply Ships avgår

I samråd med TransAtlantics koncernledning, avslutar Jesper Bejstrup, CFO för affärsområde Viking Supply Ships inom Rederi AB TransAtlantic, sin tjänst med omedelbar verkan. Rekrytering av ny CFO till Viking Supply Ships kommer att påbörjas omgående och till dess tjänsten är tillsatt kommer Christian W Berg, VD för Viking Supply Ships, att med support från koncernbolaget ansvara för den dagliga finansverksamheten.

För ytterligare information, vänligen kontakta Christian W Berg, tel. +45 41 77 8380.

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Fartygsflottan består av sammanlagt 62 fartyg och bolaget har cirka 850 anställda. Omsättningen för 2011 uppgick till MSEK 2 989. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i fem divisioner; Bulk, Container, RoRo Baltic, Short Sea Bulk och Integrated Logistics. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap. www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 13 april 2012 kl.15.30