Information från mötet med obligationsinnehavarna

Pressmeddelande

Igår eftermiddag hölls mötet med obligationsinnehavarna i enlighet med kallelse per den 31 augusti 2016.

Det var en tillräckligt stor andel av obligationsinnehavarna närvarande vid mötet för att kunna fatta beslut. De föreslagna ändringarna erhöll 98,26 % av rösterna, och förslagen antogs därmed i enlighet med röstvillkoren i obligationsavtalet. Obligationsavtalet kommer följaktligen att ändras enligt de förslag som tillkännagavs i kallelsen till mötet.

Enligt förslagen kommer 50 % av utestående obligationer att konverteras till nya B aktier i Viking Supply Ships A/S moderbolag, Viking Supply Ships AB, till kursen 1,50 SEK/ aktie, och med värdering av obligationerna till 55 % av sitt nominella värde. Återstående 50 % av obligationerna kommer att lösas in kontant till ett pris som motsvarar 35 % av obligationernas nominella värde.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ulrik Hegelund, CFO, tfn. +45 41 77 83 97, e-post ulrik.hegelund@vikingsupply.com

Morten G. Aggvin, IR & Treasury Director, tfn. +47 41 04 71 25, e-post mga@vikingsupply.com

Viking Supply Ships AB (publ) är ett svenskt företag med huvudkontor i Göteborg, Sverige. Viking Supply Ships A/S är ett dotterbolag till Viking Supply Ships AB (publ). Viking Supply Ships AB (publ) har dessutom dotterbolaget Transatlantic AB. Verksamheten är fokuserad på offshore och isbrytning främst i arktiska och subarktiska områden, samt shipping inom Östersjöområden. Bolaget har totalt cirka 500 anställda och omsättningen 2015 uppgick till 1 977 MSEK. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX, Stockholm, segment Small Cap. För ytterligare information, vänligen besök: www.vikingsupply.com

Denna information är sådan information som Viking Supply Ships AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 15 September 2016 kl. 08:30 CET.