Ny VD tillsatt i Trans Viking Offshore A/S

Som tidigare meddelats i ett pressmeddelande den 31 mars 2011 förbereds en delning av TransAtlantic-koncernen i två fristående organisationer. En del kommer att vidareutveckla koncernens aktiviteter inom Offshore/Icebreaking under namnet TransViking. Huvudkontor och ledning kommer att vara placerat i Köpenhamn.

Till tjänsten som Verkställande direktör i Trans Viking har idag utsetts Christian W Berg. Christian W Berg är utbildad sjökapten och har mycket lång erfarenhet från internationell offshoreverksamhet samt erfarenheter från olje- och gasindustrin.

Christian W Berg är för närvarande anställd som Marknadschef och ingår i ledningsgruppen i Siem Offshore AS i Norge.

För vidare information vänligen kontakta VD Rolf Skaarberg, telefon 0304-674700

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi. Verksamheten är indelad i två affärsområden; Offshore/Icebreaking och Industrial Shipping. Fartygsflottan består av 35 fartyg samt två ankarhanterings-fartyg under beställning med leverans 2011-2012 samt fartyg inchartrade på kortare perioder. Bolaget har ca 750  anställda. Omsättningen för 2010 uppgick till 2 394 MSEK.  Aktien är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap.