Rederi AB TransAtlantic publicerar sin årsredovisning för 2011 på www.rabt.se.

Årsredovisningen finns tillgänglig på hemsidan som ett PDF-dokument för nedladdning. Årsredovisningen kommer att distribueras till aktieägare som tidigare begärt detta med start vecka 15.

Möjlighet finns också att beställa årsredovisningen i tryckt form, på tel 031-763 2300 eller via e-mail info@rabt.se.

Rederi AB TransAtlantic är ett ledande svenskt rederi med huvudkontor i Göteborg samt ett flertal kontor i Europa. TransAtlantic är indelat i två affärsområden; Industrial Shipping och Viking Supply Ships. Fartygsflottan består av sammanlagt 62 fartyg och bolaget har cirka 850 anställda. Omsättningen för 2011 uppgick till MSEK 2 989. Affärsområdet Industrial Shipping är uppdelat i fem divisioner; Bulk, Container, RoRo Baltic, Short Sea Bulk och Integrated Logistics. Bolagets B-aktie är noterad på NASDAQ OMX Stockholm, segment Small Cap.
www.rabt.se

Informationen är sådan som TransAtlantic är skyldig att offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 3 april 2012 kl. 16.00