TRANSATLANTIC: NY VD I REDERI AB TRANSATLANTIC

Till ny Verkställande Direktör i Transatlantic har utsetts Anders Källström, 50 år, för närvarande VD i Västsvenska Industri- och Handelskammaren. Anders Källström har arbetat som VD i Handelskammaren sedan 1998. Tillträdesdatum kommer att meddelas senare.

Anders Källström sitter i styrelserna för World Chamber Federation, Volvo Buss och City Airline.
- "Anders Källström kommer att fortsätta och genomföra den omstrukturering av bolaget som nuvarande VD Carl-Johan Hagman lagt grunden till", säger Folke Patriksson i en kommentar.

För ytterligare kommentarer kontakta Ordförande Folke Patriksson, tel 0304-67 47 00 eller Anders Källström, tel 031-83 59 00