Bokslutsrapport 1 januari - 31 december 2003 Sammandrag

Bokslutsrapport 1 januari - 31 december 2003 Sammandrag Perioden 1/1 2003 - 31/12 2003 ¨ Nettoomsättningen uppgick till 80,3 (215,1) Mkr ¨ Rörelseresultatet uppgick till -77,9 (-104,6) Mkr, varav 33,9 Mkr avser kostnader av engångskaraktär ¨ Resultat efter skatt uppgick till -81,9 (-90,1) Mkr ¨ Kassaflödet efter investeringar uppgick till -16,7 (-20,0) Mkr ¨ Resultat per aktie uppgick till -4,15 (-4,56) kronor ¨ Orderstocken uppgick till 14,5 (69) Mkr ¨ Personalstyrkan har under året reducerats med drygt en tredjedel Fjärde kvartalet ¨ Nettoomsättningen uppgick till 21,5 (76,3) Mkr ¨ Rörelseresultatet uppgick till -19,1 (-61,0) Mkr, varav 20,3 Mkr avser kostnader av engångskaraktär ¨ Resultat efter skatt uppgick till -18,1 (-63,5) Mkr ¨ Personalstyrkan reducerad med 14 personer inom affärsområdet Telecom ¨ Viking Telecom erhöll order på GSM telefoner till den ryska marknaden ¨ Viking Telecom erhöll order på produkter för SMS i fasta nätet till Kroatien ¨ Viking Telecom erhöll order på system och produkter för SMS i fasta nätet till Thailand ¨ Investeringen i Hylink har avvecklats ¨ Positivt kassaflöde om drygt 13 Mkr efter investeringar (Jämförelser angivna inom parantes avser motsvarande period föregående år, förutom de avsnitt som beskriver balansräkningens poster). Hela rapporten finns på www.viking-telecom.com Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom affärsområdena Telecom och Microwave. Bolaget har sitt säte i Göteborg och aktiva dotterbolag i Sverige och Hong Kong. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista, under listnamnet VIKT. För mer information - www.viking-telecom.com. För ytterligare information kontakta: Rickard von Horn VD Viking Telecom AB Mobil: 0707-20 46 60 E-post: rvh@viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/06/20040206BIT20080/wkr0002.pdf Hela rapporten i PDF