Viking Telecom avslutar tvist

Viking Telecom avslutar tvist Viking Telecom har under flera år haft en tvist med en f.d. fransk kund. Efter avgörande i skiljedom i oktober 2001 har kunden genom ett antal processer fördröjt verkställighet i Frankrike av skiljedomen. Viking Telecom har nu gjort en överenskommelse med motparten och netto erhållit en utbetalning om EUR 2 180 000. Dessutom har parterna kommit överens om att avsluta samtliga föreliggande ömsesidiga civilrättsliga krav, inklusive den motfordran på skadestånd om EUR 3 000 000 som kunden hade enligt fransk dom från sommaren 2003. Det nu utbetalda beloppet, motsvarande cirka 20 MSEK inklusive ränta, överstiger med cirka 3,5 MSEK den av Viking bokförda tillgång i form av fordran enligt skiljedomen. Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom affärsområdena Telecom och Microwave. Bolaget har sitt säte i Göteborg och aktiva dotterbolag i Sverige och Hong Kong. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista, under listnamnet VIKT. För mer information - www.viking-telecom.com. För ytterligare information kontakta: Rickard von Horn VD Viking Telecom AB Mobil: 0707-20 46 60 E-post: rvh@viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/25/20040225BIT20430/wkr0009.pdf Releasen som PDF