Viking Telecom erhåller order från Tele2 på ca 28 miljoner kronor

Viking Telecom erhåller order från Tele2 på ca 28 miljoner kronor Viking Telecom AB (publ) har mottagit ytterligare en order på telefoner med inbyggd routerfunktionalitet till ett värde av ca 28 miljoner kronor. Telefonerna kommer att levereras på ett antal europeiska marknader inom ett halvår. - Vi kan åter konstatera att kunderna är fortsatt positiva till våra telefoner med inbyggd routerfunktionalitet. Produktsegmentet kommer att fortsätta att utgöra en betydande del av omsättningen för Viking Telecom, säger VD Carl Schneider. Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom affärsområdena Telecom och Microwave. Under 2000 ökade bolagets rörelseintäkter med 117 % till 400 (184,4) miljoner kronor och rörelseresultatet uppgick till 12,4 (7,8) miljoner kronor. Orderstocken ökade till 418 (152) miljoner kronor. Bolaget har idag ca 100 anställda, med säte i Göteborg och dotterbolag i Belgien, Portugal, Hong Kong samt ett hälftenägt samriskbolag i Norge. Bolaget är noterat på Stockholmsbörsens O-lista/Attract-40, under listnamnet VIKT. För ytterligare information kontakta: Carl Schneider VD Viking Telecom AB Tel 031-720 69 01, mobil 0739-20 69 01 Epost: carl.schneider@viking-telecom.com Information finns även på: www.viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01580/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/10/25/20011025BIT01580/bit0001.pdf