Viking Telecom har erhållit två nya order på serversystem

Viking Telecom har erhållit två nya order på serversystem Bezeq ( tidigare PTT i Israel) och Telekom South Africa ( tidigare PTT i Syd Afrika) har, via sin leverantör Comverse, köpt Viking Telecoms serversystem och tjänster för fastnäts-SMS. Bezeq och Telekom South Africa är de dominerande operatörerna i sina respektive länder. Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom Telekom. Bolaget har sitt säte i Göteborg och aktiva dotterbolag i Sverige och Hong Kong. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista, under listnamnet VIKT. För mer information - www.viking-telecom.com. För ytterligare information kontakta: Rickard von Horn VD Viking Telecom AB Mobil: 0707-20 46 60 E-post: rvh@viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/21/20040421BIT20470/wkr0001.pdf Hela releasen