Viking Telecom säljer verksamheten i Viking Microwave till SAF Tehnika för 10 Mkr Kommunikationsföretaget Viking Telecom har idag tecknat avtal om försäljning av verksamheten i Viking Microwave AB till det lettiska bolaget SAF Tehnika. Köpeskillingen uppgår till cirka 10 Mkr och tillträde sker per den första juni 2004. Affären är ett led i Viking Telecoms strategi att fokusera på företagets kärnverksamheter inom elmätare och fastnäts SMS-teknologi. SAF Tehnika och Viking Microwave kompletterar varandra produktmässigt, och kommer gemensamt att bättre kunna konkurrera på sina huvudmarknader. Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom Telekom. Bolaget har sitt säte i Göteborg och aktiva dotterbolag i Sverige och Hong Kong. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista, under listnamnet VIKT. För mer information - www.viking-telecom.com. För ytterligare information kontakta: Rickard von Horn VD Viking Telecom AB Mobil: 0707-20 46 60 E-post: rvh@viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/06/20040406BIT20820/wkr0006.pdf Hela releasen i PDF-format