Viking Telecom slutför försäljning av verksamheten i Viking Microwave

Viking Telecom slutför försäljning av verksamheten i Viking Microwave I enlighet med tidigare rapporterad överenskommelse från den 6 april 2004, mellan Viking Telecom AB och det lettiska bolaget SAF Tehnika A/S, slufördes den 1 juni försäljningen av verksamheten i Viking Microwave till SAF Tehnika A/S. Köpeskillingen uppgår till cirka 10 MSEK varav knappt hälften erlagts kontant och drygt hälften i form av aktier i köparbolaget. Tillgångarna och verksamheten i Viking Microwave ägs nu av SAFs helägda dotterbolag, SAF Tehnika Sweden AB. SAF Tehnika har sedan starten 1999 växt till ett av Baltikums ledande högteknologiska företag. Företaget är noterat på Rigas fondbörs under listnamnet SAF. Viking Telecom (publ.) koncernen utvecklar och marknadsför accessprodukter för befintliga och framtida kommunikationsnät inom Telecom. Bolaget har sitt säte i Göteborg och aktiva dotterbolag i Sverige och Hong Kong. Bolaget är noterat på OM Stockholmsbörsens O-lista, under listnamnet VIKT. För mer information - www.viking-telecom.com. För ytterligare information kontakta: Rickard von Horn VD Viking Telecom AB Mobil: 0707-20 46 60 E-post: rvh@viking-telecom.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/06/04/20040604BIT20200/wkr0007.pdf Releasen som PDF