ButiksDNA minskar rån och inbrott med upp till 50%

Pilotstudier, genomförda av Vindico DNA Systems AB tillsammans med flera större detaljhandelskedjor har visat att användandet av ButiksDNA, till en bråkdel av kostnaden för andra investeringar och köp av tjänster, har en minskningseffekt på stöldsvinnet med upp till 30 % och för rån och inbrott med upp till 50 %.

”Pilotbutikernas resultat med ButiksDNA är mycket glädjande. Vi är väl medvetna om den omedelbara effekten vid installation och användandet av ButiksDNA vilket studien bekräftar. ButiksDNA går att spåra i 40 olika länder vilket innebär att om stöldgodset lämnar landet är det fortfarande spårbart” säger Monica Hallin, VD för Vindico.

Pilotstudien går att läsa i den bifogade filen, på www.vindico.se eller via denna länk.

För mer information, vänligen kontakta:

VD, Vindico Group AB
Email: monica.hallin@vindico.se

Denna information är sådan information som Vindico Group AB är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 30e oktober 2017.

Vindico Group AB är en säkerhetskoncern med dotterbolagen Vindico DNA Systems AB, Vindico Safety AB, Vindico Technology AB med dotterbolaget Vindico Finans AB, Vindico Development AB samt UniSecure Norway AS (50% ägande).

Vår kompetens är kundanpassade tekniklösningar inom kameraövervakning, DNA-teknik och säker förvaring, baserade på vårt breda produktutbud. Inom Vindico jobbar vi i bolagsöverskridande team för att hitta rätt lösning för kunden. För oss innebär kundanpassade lösningar att vi lyssnar på våra kunder, hjälper dem att identifiera sina behov och föreslår en eller flera lösningar till lägsta möjliga kostnad.

Taggar: