ClassCharge – Vindico Safety lanserar trådlös laddning för iPads

Vindico Safety har idag tecknat ett exklusivt distributörsavtal med ClassCharge Ltd. Avtalet avser produkter inom trådlös laddning av främst iPads och gäller för Sverige och Norge.

I och med lanseringen kommer ClassCharge produkter att marknadsföras genom Vindico Safetys distributörer och kunder.

“We are excited to be working with Vindico Group and Vindico Safety. Our award winning products in combination with Vindico Safetys position and experience in the market is an excellent foundation for a fast penetration of the market.” säger Nik Tuson Founder and CEO of ClassCharge LTD”

“Trådlös laddning är framtiden, inte minst för surfplattor för elever i de lägre klasserna. Pedagoger vittnar om tidspillan för att hitta och sätta i sladdar samtidig samtidigt som IT-avdelningarna sliter med trasiga kontakter och saknade laddare. Dessa problem löser ClassCharge som bringar ordning och reda samt säkerhet!” säger Peter Gustafsson CTO på Vindico Safety

För mer information besök gärna www.vindicosafety.se

VD  CEO

Vindico Group AB, som består av moderbolaget och dotterbolagen Vindico DNA Systems AB , Vindico Safety AB och Vindico Technology AB, marknadsför och säljer fysiska säkerhetsprodukter och system. I produktsortimentet ingår stöldskyddsmärkningsprodukter med Märk-DNA, datorvagnar och laddskåp för surfplattor och laptops, kontanthanteringsprodukter, rånskydd, larmöverföringsenheter och säkerhetsskåp. Produkterna är delvis egenutvecklade. Försäljning sker genom direktförsäljning och via återförsäljare.