Delårsrapport för perioden 2017-01-01 — 2017-03-31

Koncernens omsättning ökade jämfört med första kvartalet föregående år. Omsättningsökningen består främst av försäljningen i AB Gothia Kameraövervakning samt en försäljningsökning i Vindico DNA Systems AB och Vindico Safety AB.

Periodens resultat – 1 095 tkr (- 419 tkr) är en försämring jämfört med samma period föregående år främst beroende på Goodwill- och inventarie avskrivningar samt kostnader i samband med förvärvet av AB Gothia kameraövervakning, bland annat utgående hyres- och leasingkontrakt samt kostnader i samband med personalförändringar.

Läs rapporten i sin helhet i den bifogade filen.

Email: monica.hallin@vindicogroup.se

Om Vindico Group AB (publ)

Vindico Group AB är ledande svensk leverantör av säkerhetsteknik och säkerhetstjänster. Dotterbolagen Vindico DNA Systems, Vindico Safety och Vindico Technology marknadsför och säljer kundanpassade säkerhetsprodukter och system till bl a detaljhandeln, banksektorn, logistik, lager, marinor, hushåll samt värdetransportföretag och andra aktörer inom transport.