Vindico Group förstärker sin säljorganisation i Vindico Safety AB

Vindico Group AB förstärker säljorganisation i dotterbolaget Vindico Safety AB genom att rekrytera Viktor Fahlander till tjänsten som Säljare med placering i Stockholm. Viktor kommer närmast från samma roll inom Mindmancer AB.

”Viktors erfarenhet av försäljning till offentlig sektor i kombination med hans tekniska kunnande blir en viktig tillgång för Vindico Safety där möjligheten till tekniskt kundanpassade lösningar är en viktig del av företagets kunderbjudande. Placeringen i Stockholm möjliggör en upparbetning av Vindico Safetys marknad i Stockholms området ” säger Monica Hallin, VD för Vindico Group AB.

Vindico Safety AB säljer kundanpassade stöldskyddsprodukter för temporär, säker förvaring vid aktivitetsbaserade arbetsplatser, skolor, simhallar, sjukhus och andra organisationer & företag.

Viktor Fahlander tillträder tjänsten den 27 februari 2017.

Email: monica.hallin@vindicogroup.se

Om Vindico Group AB (publ)

Vindico Group AB är ledande svensk leverantör av säkerhetsteknik och säkerhetstjänster. Dotterbolagen Vindico DNA Systems, Vindico Safety och Vindico Technology marknadsför och säljer kundanpassade säkerhetsprodukter och system till bl a detaljhandeln, banksektorn, logistik, lager, marinor, hushåll samt värdetransportföretag och andra aktörer inom transport.