Snaps med låg alkohol till midsommar

För första gången finns en snaps till midsommar med endast 25 procent alkohol. Vinfabriken EKO Snaps är smaksatt med klassiska svenska brännvinskryddor såsom kummin och fänkål.

Tidigare i år lanserades Vinfabriken EKO Snaps som den första nubben med låg alkoholhalt i Systembolagets ordinarie sortiment. Snapsen har fått en klassisk smaksättning med dill, kummin och fänkål för att passa svenska högtider - inte minst midsommarlunchen.

– Drycker med lägre alkoholhalt ligger helt rätt i tiden och nu finns det även ett fullgott alternativ till nubben på midsommar, säger Mattias Johannesson som är produktansvarig på Vinfabriken. Genom en minskad eldighet kommer smakerna fram på ett tydligare sätt vilket skapar spännande smakkombinationer ihop med mat.

Vinfabriken EKO Snaps fungerar både till sill och kryddstarka ostar och passar därför väl till midsommarens kryddost och ostpajer. Snapsen tillverkas på Västgötaslätten och kommer i en flaska på 500 ml och kostar 189 kronor för 50 cl. Artikelnumret hos Systembolaget är 304-02.

För frågor vänligen kontakta:
Mattias Johannesson, Produktansvarig på Vinfabriken AB
Mail: mattias.johannesson@gotenevsf.se

Om Vinfabriken Sverige AB
Vinfabriken startade 2009 med tillverkning av Smålandsglögg som enda produkt. Under åren har utbudet vuxit och omfattar idag flera olika glöggsorter, och blanddrycker samt importverksamhet av vin och sprit från främst Italien. Idag är Vinfabriken en del av Umida Group AB koncernen med produktion i Götene.

www.vinfabriken.se, www.umidagroup.com

Taggar:

– Drycker med lägre alkoholhalt ligger helt rätt i tiden och nu finns det även ett fullgott alternativ till nubben på midsommar.
Mattias Johannesson, produktansvarig på Vinfabriken