Vinovo byter VD

Report this content

Vinovo har under de två senaste åren genomgått en större strategiförändring och drivs idag som en rörelsedrivande industrigrupp. Som ett naturligt led i att koncernen förbereder nästa steg i utvecklingen lämnar David Malmström VD-rollen. Arbetet med att rekrytera Malmströms efterträdare startar nu, och under tiden tar Lars Rutberg rollen som tillförordnad VD.

Lars Rutberg har en bred internationell bakgrund från ledande befattningar, bland annat som VD och Vice VD, inom ledande logistik- och shippingbolag.

David Malmström lämnar sin anställning den 18 juni 2014, men kommer under en övergångsperiod att fortsätta att vara engagerad i bolaget.

Vinovos styrelse tackar David för det värdefulla arbete han lagt ned under sina fyra år som VD och Koncernchef, i en för bolaget mycket utmanande period.

Styrelsen, Vinovo AB

För ytterligare information kontakta styrelseordförande Göran Bronner

E: goran.bronner@vinovo.se

Vinovo i korthet

Vinovo är en industrigrupp som kombinerar egen tillverkning med handels- och agenturverksamhet inom utvalda teknikorienterade industrisegment. Vinovos verksamhet är indelad två affärsområden, ViLink och ViFlow, med intressanta positioner inom sina respektive nischer. Målsättningen är att genom ett aktivt och långsiktigt förändrings- och utvecklingsarbete skapa livskraftiga, växande verksamheter och därmed även skapa värden för Vinovos aktieägare.

Vinovos aktie är noterad på marknadsplatsen Nasdaq OMX First North. Avanza Bank är bolagets certified advisor.

Ytterligare information om Vinovo finns på www.vinovo.se.